بواسیر یا هموروئید

نحوه خوابیدن بعد از جراحی هموروئید چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از جراحی هموروئید

نحوه خوابیدن بعد از جراحی هموروئید از مراقبت های حیاتی جهت عدم بازگشت عارضه است.

برای برخی افراد رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی سالم برای درمان و بهبودی بواسیر کافی نیست و فقط سبب تسکین عارضه آنها می‌شود. ممکن است فرد برای کاهش یا رفع آن به برخی جراحی ها متوسل شوند.

بسیاری از افراد مبتلا به هموروئید پس از عمل ممکن است احساس راحتی نداشته باشند که این موضوع بر خواب آن ها تأثیر می‌گذارد.

بنابراین می‌توانیم روش و نحوه خوابیدن بعد از جراحی هموروئید به شما توضیح دهیم که به شما کمک می‌کند تا راحت بخوابید.

دراز کشیدن به طور کلی به تسکین درد شما کمک می‌کند و بهترین راه خوابیدن روی شکم است که از طریق آن فشار از مقعد برداشته می‌شود و احساس راحتی می‌کنید.

به یک طرف دراز بکشید و یک بالش بین پاها قرار دهید.

همچنین باید از دراز کشیدن به پشت خودداری کنید، زیرا این کار باعث افزایش فشار بر روی مقعد می‌شود و باعث ایجاد درد اضافی برای هموروئید می‌شود.

اگر روش لیزر بواسیر را برای درمان انتخاب کنید این مشکلات را نخواهید داشت و از فردای عمل به زندگی طبیعی خود بازمی‌گردید.

مدت زمان خواب خاص بعد از جراحی بواسیر

شما باید به نحوه خوابیدن بعد از جراحی هموروئید به مدت حداقل ۱ تا ۲ هفته ادامه دهید.

تا حد امکان سلامت خود را به دست آورید تا بتوانید برخی از فعالیت های معمول روزانه خود را انجام دهید.

در برخی موارد دیگر ممکن است به ۴ هفته یا بیشتر نیاز باشد که نحوه خوابیدن بعد از جراحی هموروئید را رعایت کنید.

نکاتی برای بهبودی پس از جراحی بواسیر

پس از بحث در مورد نحوه خوابیدن بعد از جراحی هموروئید، بیان نکات زیر به شما کمک می‌کند بعد از عمل سریع تر به بهبودی کامل برسید.

فشار دادن هموروئید به داخل

در برخی موارد، بواسیر می‌تواند از مقعد بیرون بزند، به خصوص پس از رفتن به توالت و مدفوع، اگر از مقعد بیرون بیاید با بازگشت ورید به ناحیه مقعد، پوست محافظت می‌شود و خطر لخته شدن خون یا ابتلا به هموروئید انسدادی در خارج از راست روده کم می‌شود.

حمام سیتز

حمام سیتز یعنی نشستن در آب گرم و کم عمق به تمیز کردن ناحیه آسیب دیده بدون نیاز به مالش کمک می‌کند.

آب گرم به طور کلی باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون می‌شود که باعث کاهش احساس درد در فرد می‌شود.

استقاده از کرم های دارویی

پس از بیرون آمدن از حمام سیتز، به شما توصیه می‌کنیم که از برخی کرم های تسکین دهنده برای هموروئید استفاده کنید که نیازی به نسخه ندارد.

البته بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک مشورت کنید.

مصرف مسکن

در صورتی که از درد شدید رنج می‌برید می‌توانید زیر نظر پزشک از قرص های مسکن جهت تسکین درد استفاده کنید.

۵ نکته دیگر جهت تسریع روند بهبودی:

• تا حد امکان پیاده روی کنید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • سبک زندگی و رژیم غذایی سالم را دنبال کنید.
  • بهداشت فردی را رعایت کنید.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی هموروئید